Katselimme Kädentaidot messuilla äitini kanssa kaikkia ihania hattuja. Mahtavia luomuksia, jotka joku oli tehnyt alusta loppuun itse laadukkaista materiaaleista. Hintaa näillä luomuksilla tietenkin oli melko paljon, tietenkin sillä olivathan ne käsintehtyjä. Minä rakastan kaikkia hattuja ja ne useimmiten sopivat minulle hyvin. Myös äitini pitää kaikenlaisista päähineistä. Tästä syystä ajattelin antaa hänelle hatun joululahjaksi. Valitettavasti minulla ei tällä hetkellä ole varaa ostaa upeaa käsityöläisen tekemään hattua, sillä minulla on muitakin lahjasuunnitelmia. Kaupan hatut olivat hiukan tylsiä pelkästään, joten suuntasin Tiimariin ostamaan huopaa.

H&M:stä ostettu hattu vielä täysin koskemattomana. Hintaa tällä oli noin 15 euroa.

Tiimarista ostin harmaata ja mustaa huopaa. Huovista leikkasin kukkia Kädentaidot messuilta ostetuilla sapluunoilla (näkyvät alla olevassa kuvassa). Liitin kaksi erikokoista kukkaa yhteen huopapalaan käsin ompelemalla. Tämän jälkeen ompelin vielä koristeeseen kiinni huovasta leikatun nauhan, johon olin ommellut napin ja leikannut napinläven. Koriste asetellaan hatun rusettiin, joka on osittain irti itse hatusta. Näin tämä koriste saadaa pujotettua hyvin paikalleen ja otettua haluttaessa pois.

Kuva sapluunoista ja valmiista koristeesta.

Hattu koristeen kanssa

Hatun kuvaaminen oli hiukan haastavaa, mutta toivottavasti näistä saa jotain selvää. :) Tämä oli erittäin nopea tehdä eikä hatusta tullut edes kovin kallis. Nyt pitää vaan löytää rasia johon hatun pakkaan. Pitänee ostaa silkkipaperiakin rasiaan.